Openbare zitting centraal stembureau

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan in maart 2022. Op vrijdag 4 februari 2022 is er 10.00 uur een openbare zitting van het centraal stembureau. Het stembureau stelt de geldigheid van de kandidatenlijsten vast. De zitting is online te bekijken via een livestream.

Op 14, 15 en 16 maart 2022 vinden er verkiezingen plaats voor de gemeenteraad. Voordat u naar de stembus kunt, moeten veel zaken voorbereid worden: door de gemeente, maar ook door de deelnemende (politieke) partijen.

Op vrijdag 4 februari om 10.00 uur is er een openbare zitting van het centraal stembureau. De zitting gaat over:

• de geldigheid van de ingeleverde kandidatenlijsten;
  • het vaststellen van de daarop voorkomende kandidaten;
  • het vaststellen van de daarboven geplaatste aanduiding van een politieke groepering en
  • de nummering van de geldig verklaarde lijsten.

Online bekijken via livestream

Door corona is in de raadzaal geen plaats om de zitting bij te wonen. U kunt daarom de zitting ook online volgen via een livestream of op een later moment terugkijken.

Inspraak

Tijdens de zitting kunt u inspraak leveren. U kunt uw mening, vraag of bezwaar mailen naar verkiezingen@deventer.nl. Uw inspraak wordt tijdens de zitting beantwoord en opgenomen in het proces verbaal. Inspraak kan gaan over de hierboven genoemde onderwerpen.

Kandidatenlijsten online te bekijken

Na de zitting van het centraal stembureau vindt u het proces-verbaal, de kandidatenlijsten en de nummering van de kandidatenlijsten op www.deventer.nl/verkiezingen.