Ad van der Linde - CDA

Dhr. A.G.J.M. van der Linde (Ad)

agjm.linde@deventer.nl

Wie ben ik?

Na de middelbare school begon ik op 18-jarige leeftijd als adelborst aan de officiersopleiding bij de Koninklijke Marine, het krijgsmachtdeel waar ik 38 jaar in verscheidene functies heb gediend. Als oud-marineofficier en bestuurskundige heb ik veel bestuurlijke ervaring opgedaan als beleidsmaker, planner en uitvoerder, zowel nationaal (de vloot, de admiraliteit, het ministerie) als internationaal (NATO, EU). Samen met mijn vrouw woon ik in het buitengebied van Bathmen (Zuidloo). We hebben twee zonen.

Waarom ben ik politiek actief?

Ik ben ruim 25 jaar lid van het CDA en wil als raadslid een bijdrage leveren aan de veiligheid en welzijn van alle inwoners van de gemeente Deventer. Dit betekent onder meer het bevorderen van een prettige woonomgeving, meer betaalbare woningen voor zowel jongeren als senioren en een dienstbare toegankelijke overheid waarbij je terecht kunt voor ondersteuning.

Wat vind ik belangrijk in onze gemeente?

Het unieke van de gemeente Deventer is de gevarieerdheid in bewoners, omgeving en natuur. We hebben zowel een bruisende binnenstad als leuke dorpen en prachtige natuur in de buitengebieden. Deze prettige leefomgeving koesteren we door verbinding tussen stad en platteland, door bescherming van de natuur en door het bewaken en bevorderen van onze veiligheid.