Informateur presenteert eindverslag

Informateur Joke Mengerink-Hogevonder presenteert donderdagavond 7 april haar eindverslag aan de gemeenteraad. In het verslag doet zij aanbevelingen voor een nieuw te vormen coalitie. De presentatie is openbaar en live te volgen.

Nadat de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart definitief bekend werd, is de uitslag tijdens een raadsvergadering op 23 maart door alle partijen geduid. Bij de duiding van de uitslag gaf de raad aan dat het aan de fractie van Gemeentebelang is om het initiatief te nemen in de informatiefase.

Informateur

De fractie van Gemeentebelang nam dit graag op zich en heeft Joke Mengerink-Hogevonder als informateur gevraagd. De informateur is in gesprek gegaan met alle fracties uit de gemeenteraad. In de gesprekken heeft zij mogelijke coalitiepartners verkend. Dit deed zij op basis van gedeelde opvattingen over de grote opgaven voor Deventer en de kans op een succesvolle vorming van een stabiele en collegiale coalitie, die kan rekenen op een werkbare en bestendige meerderheid in de gemeenteraad.

Presentatie live volgen

De presentatie vindt om 20.30 uur plaats tijdens een extra raadsvergadering. Deze is openbaar en live te volgen via de livestream.