Formerende partijen Deventer presenteren bestuursakkoord op 14 juni

De formerende partijen presenteren op dinsdag 14 juni om het bestuursakkoord in wijk- en speeltuinvereniging de Driehoek.

De formerende partijen Gemeentebelang, Partij van de Arbeid, D66 en CDA hebben de formatiegesprekken onder leiding van formateur Joke Mengerink afgerond. Zij presenteren op dinsdag 14 juni om 16.00 uur het bestuursakkoord in wijk- en speeltuinvereniging de Driehoek aan de Rielerweg 110. Beoogd wethouders zijn Liesbeth Grijsen en Marcel Elferink (Gemeentebelang), Rob de Geest (Partij van de Arbeid), Thomas Walder (D66) en Ilse Duursma (CDA).

Benoeming beoogd wethouders en debat bestuursakkoord

Op woensdagavond 22 juni, naar verwachting om 21.00 uur, worden de beoogd wethouders voorgedragen aan de raad voor benoeming. De gemeenteraad bespreekt daarna het bestuursakkoord.

Volgen

Beide gelegenheden zijn voor publiek toegankelijk. De raadsvergadering van 22 juni kan zoals gebruikelijk worden gevolgd via een livestream op Live Gemeente Deventer (raadsinformatie.nl). Het bestuursakkoord wordt na de presentatie gepubliceerd op www.deventer.nl