Start politieke seizoen

Gemeenteraadsleden leggen een inburgeringstest af, voetballen met jongeren en sorteren producten in de voedselbank tijdens de start van een nieuw politiek seizoen.

Tijdens de start van het politieke seizoen 2022/2023 maakten politici op een actieve manier kennis met meerdere maatschappelijke organisaties binnen Deventer

Voetballen

Bij speeltuinvereniging De Driehoek namen de raadsleden het al voetballend op tegen een team van jongeren waarmee ze later in gesprek gingen. Dat een potje voetbal goed werkt om contact te leggen met tieners, bleek wel uit de open ontmoetingen die daarna volgden.

Inburgeringstest

Een formulier invullen in een voor jou onbekende taal en een test doen om jouw leerbaarheid te bepalen. Dat was de opgave waarmee raadsleden kennismaakten met inburgering. Ook gingen zij in gesprek met statushouders die uit ervaring vertelden hoe het is om in Deventer opnieuw te beginnen.

Voedselbank

Bij de voedselbank hielpen de politici met het sorteren en klaarzetten van producten. Ruim 125 vrijwilligers ondersteunen wekelijks 250 gezinnen met een voedselpakket van de voedselbank in Deventer.

Ontmoetingen

Daarnaast brachten raadsleden bezoeken aan het Meester Geertshuis, Halte Z, Humanitas en de Beweeg- en leefstijlcoaches.

Waardering en bewondering

De raadsleden waren onder de indruk van de verhalen van de inwoners en danken alle partijen en organisaties die deze werkbezoeken mogelijk hebben gemaakt voor de warme en leerzame ontvangst.