ROTO-terrein wordt levendige, groene wijk van Deventer

Een levendige, groene, stedelijke wijk waar mensen van allerlei leeftijden kunnen wonen, werken, sporten en elkaar ontmoeten, op loopafstand van de binnenstad en het station.

Een wijk met 700 woningen en bijna 30.000 m2 aan ruimte voor bedrijven en voorzieningen. Een moderne wijk, mét behoud van karakteristiek industrieel erfgoed.

Dat zijn de belangrijkste kenmerken uit het Masterplan voor het ROTO-terrein in Deventer. Burgemeester en wethouders stuurden het plan deze week ter vaststelling aan de gemeenteraad.

De gemeenteraad bespreekt het Masterplan op 13 september 2023 voor het eerst. Dan is er ook de mogelijkheid om in te spreken. Als de gemeenteraad instemt met het Masterplan, is de volgende stap het opstellen van het omgevingsplan (voorheen bestemmingsplan).

Zie ook: ROTO-terrein wordt levendige, groene wijk van Deventer  | Deventer.nl